3 tipy, jak se připravit na chřipkovou sezónu
Novinky

3 tipy, jak se připravit na chřipkovou sezónu

Jezte zdravě a pestře  "Nechť je tvé jídlo tvým lékem a tvůj lék, nechť je tvým jídlem," hlásal řecký lékař Hippokratés už v 5. století. Chcete-li být zdraví a mít silný imunitní systém, základem by pro vás měla vždy být pravidelná, pestrá a vyvážená strava.

Jezte dostatek sezónního ovoce a zeleniny každý den, dejte přednost co nejméně zpracovaným potravinám před prefabrikáty, pijte hodně čisté vody a nezanedbávejte příjem bílkovin. Právě bílkoviny se totiž podílí na zajištění obranyschopnosti našeho těla a tvorbě imunitní odpovědi.

Jsou součástí imunoglobulinů a tvoří protilátky, které pomáhají našemu tělu v boji s infekcí, bakteriemi a viry. Výborné jsou také kysané výrobky, a to hlavně pro váš střevní mikrobiom, fermentovaná zelenina je přímo nabitá prospěšnými látkami. 

Vitaminy a minerální látky  

Zde opět platí, že nejlepší cestou, jak získávat mikronutrienty v podobě vitaminů a minerálních látek je přirozenou formou, totiž z vašeho talíře. Není však od věci, čeká-li imunitní systém zvýšená zátěž, doplňovat je formou tabletek.  

Jedná-li se o výživové doplňky, rozhodně se nevyplatí na nich šetřit. Vyhněte se šumivým tabletám a pilulkám z drogerie či obchodu s potravinami a raději vybírejte v lékárně či specializované prodejně. Mezi vitaminy a minerální látky podílející se na imunitě patří: 

  • Vitamin C 
  • Vitamin B 
  • Vitamin D 
  • Vitamin A 
  • Selen  
  • Zinek 

Doplňky stravy  

Dalšími látkami, které jsou pro správnou obranyschopnost významné, jsou omega 3 mastné kyseliny a antioxidanty. Pokud patříte mezi zapomnětlivce či vás nebaví probírat se nespočtem pilulek, vyplatí se vám pořídit si komplexní přípravek, který obsahuje vyladěnou kombinaci látek. Zkuste Health complex, který působí příznivě nejen na srdce, ale i na imunitní systémsvalové funkce a přispívá k ochraně buněk.

Obsahuje vzácné EPA a DHA, vitamin E a vitamin D. Kromě toho samozřejmě obsahuje i astaxanthin, jeden z nejsilnějších antioxidantů na světě. Dostatečně spěte  Spánek má silný vliv na naše zdraví a regeneruje nervový systém. Během toho, co spíme naše tělo pilně pracuje, regeneruje se, ale také se čistí. A to nejen od odpadních látek, ale také od „přebytečných informací“, které zůstaly v naší paměti.

Dlouhodobý nedostatek spánku podlamuje naši obranyschopnost, takže tělo nemá v případě infekce dostatek sil se proti ní bránit. Ve spánku tělo bojuje tak, že mobilizuje všechny zbraně imunitního systému. Proto máme v případě nemoci potřebu více spát, protože imunitní systém začne aktivně stimulovat spánkovou soustavu a nabírá tak sílu v boji proti nemoci

Nedostatek spánku i během jedné jediné noci snižuje jeho sílu. Nemůžete usnout nebo je váš spánek neklidný? Zkuste povečeřet lehké jídlo alespoň 2 hodiny před zalehnutím, nepřetápějte a vyvětrejte ložnici, dopřejte si pohyb během dne a úplnou tmu v noci.

 

Hýbejte se, ale i odpočívejte  

Díky pravidelnému pohybu dochází k vyplavování důležitých látek, jako jsou serotonin, dopamin, noradrenalin atd., které se uplatňují při regulaci obranyschopnosti. Také zaručuje časté setkávání se s cizími organismy, které napomáhají stimulaci nespecifické imunity. Zkrátka „pohybem ke zdraví“.  Důležitý je však i odpočinek. A to nejen ten fyzický. Psychická pohoda je součástí zdravého životního stylu a základem sebepéče.

Na to, abyste byli v pohodě neexistuje univerzální recept. Věnujte čas sami sobě a obklopujte se lidmi a věcmi, které máte rádi. Sami víte nejlíp, co vás činí šťastnými. A pokud cítíte, že je to potřeba, nebojte se říct si o pomoc, starat se o duši je stejně významné jako péče o tělo.  

Mohlo by vás zajímat

Zkouška