Doporučení na podporu vstřebatelnosti astaxanthinu

17.1.2019

Astaxanthin patří mezi přirozené přirodní ketokarotenoidy. Jako silny antioxidant a červený pigment je součástí mořského potravního řetězce (korýši a ryby). Astaxanthin je látka rozpustná v tucích, a proto vstřebávání astaxanthinu do organismu může být ovlivňeno celou řadou proměných. Přestože koncentrovaná řasa obsahuje zbytkový podíl oleoresinu, který zabezpečuje jeho dobrou vstřebatelnost, existuje nekolik velmi jednoduchých výživových triků, které vedou ke zlepšené vstřebatelnosti Astaxanthinu a tím pádem i účinnosti.

AstaxanthinŘasu lze konzumovat samostatně přesto při konzumaci astaxanthinu doporučujeme:

- konzumaci řasy společně s tučnějším jídlem (živočišného nebo rostlinného původu)

- kombinaci s plnotučnými mléčnými výrobky, jogurty, sýry a podobně

- kombinaci olivového oleje (nebo podobného rostlinného oleje) a řasy (například ve formě dresingu), která zvyšuje vstřebatelnost astaxanthinu

- konzumaci hořčin (detox) na podporu zvýšeného vylučovaní žluči (tvorba chilomikronů a tím zlepšené vstřebávání astaxanthinu). Zvýšené vylučování žluči podporují choleretika, rostlinné hořčiny -  kurkuma, artyčok, smetánka, řepik a další. Z léčivých přípravků pak třeba Isochol.

- kombinaci s fosfolipidy (například vaječné fosfolipidy - žloutek), vaječné omelety, palačinky, zmrzliny a další


Naopak při konzumaci astaxanthinu se vyhněte:

- alkoholu

- kouření

- vysoké konzumaci sacharidů (sacharidová dieta) - nízkotučným potravinám

Astaxanthin - král antioxidantů

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.